#247 Uusi ihanuus + puomeja

maanantai 26. maaliskuuta 2012





uusi ihanuus
 en oo toki mikään varusteratsastja, jos semmosta luulette..:DD

Moi! Oltiin Vekin ja Lokin synttäreillä eilen ja sitten extemporee he tulivatkin meille ja ratsastivat Lillillä. Minä menin sitten Voiton kanssa puomeja ja jäi kyllä tosi hyvä fiilis. Sitten vielä kävi semmonen ihana juttu, että sain uuden turvaliivin! Taino uuden ja uuden, vaihdettiin Lokin kanssa turvaliivejä (makoin mä vähän välistä kun racesafe kumminki kalliimpi kun Kalle K.). Eli minä sain Lokin Racesafen, josta oon aina unelmoinu ja Lokki sitten minun Kalle K:n
Verkkailin ihan normaalisti ravissa ja laukassa, jonka jälkeen aloin tulemaan ravissa tälläistä aika haastavaa käännöstehtävää. Heppa tosi lyhyeksi ja sitten vaan noiden puomien ympäri pujottelemaan. Alemmassa kuvassa onkin noi välit. Mentiin tätä martan valmennuksissa vieläkin pienemmillä kaarroksilla ja laukassakin vähän helpotetusti. Mutta tää on tosi kiva ja hyvä harjotus, jossa pitää olla ite hereillä, sekä hevosen 100% avuilla.





Sitten rupesin tulemaan tätä puomiharjotusta. Tätä mentiin Martan valmennuksessa ja tämä on ennen kaikkea reagointi harjoitus. Ihan tosi huippu ja oon menny tätä tosi usein sen jälkeen. Noi välit on sitten n.39kengällä otettuja, jos joku haluaa sitä mennä. Uskon, että poneille kannattaisi ainakin tota viimistä kahen laukan väliä vähän pienentää, koska Voittoakin saa oikeasti tunkea että saa kaks laukaka tohon. Eli siis tullaan tosi kootussa laukassa sisään, riippuen hevosesta, mutta Voitolla ainakin saa jo pikkusen löysätä tossa toisessa välissä, jotta sitten venyy tohon kahteen laukkaan. Koska se on oikeasti pitkä, kun pitää tulla niin koottuna sisään. Tänään onnistu sikahyvin toi harjotus ja jokaisella kerralla sopi askel + otettiin oikea määrä laukkoja tonne väliin.




Sitten muutin puomit tähän aluevalmennuksissa olleeseen tehtävään. Tätäkin olen mennyt useasti. En muistanut mikä väli meillä oli aluevalmennuksissa tossa, mutta laitoin kentällä nyt sen 9tp. Noi tullaan niinku siis "innareina". Tämä tehtävä on aika haastava, varsinkin pienellä kentällä. Tehtävät tulee nopeasti eteen ja laukanvaihtojen pitää tulla aika täsmällisesti. Sitten tossa suoraan menossa otin vähän reippaampaa laukkaa ja vahdin, että heppa on varmasti suora. Tämäkin meni hyvin ja oon tosi tyytyväinen, koska näin ja toimin niin, että kaikki etäisyydet sopivat(: Hyvillä mielin keskiviikon estevalmennukseen ja perjantain aluevalmennukseen siis ollaan menossa!

14 kommenttia

  1. Tosi kivoja kun piirrät nämä hajoitukset, niin selventävät tehtävää erittäin paljon! Näistä saa myös mukavia harjoituksia itselleen :)

    VastaaPoista
  2. Onko tolla lokilla blogii? Ku vekil on

    VastaaPoista
  3. Itelläni on ollu sama turvaliivi varmaa 8 vuotta jo toki useempi eri koko , on kyl iha paras liivi päällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. musta toi kalle k. eli entinen on kyllä ollu parempi päällä, mutta varusteratsastja kun olen(;

      Poista
  4. mun on nyt pakko sanoo tää mun asia. Sun blogia olis tooooosiii kivempi luke jos tekstit olisivat lyhyempiä. Mulla on paljon muitakin blogeja mut en jaksa ikinä lukea un tekstejä kun ne ovat niin pitkiä aina. Tää ei oo mikää loukkaus blogi on muuten mahtava ja ihana kirjottaja ja heppa ja muutenkin. mut toi teksti juttu oli mun mielipide(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joskus on aina vähän lyhyempiä postauksia ja kun osa taas haluaa pitkiä postauksia. Kaikkia on vaikea miellyttää;)

      Poista
  5. Mulki on toi turvaliivi se on ihana <3

    VastaaPoista
  6. ihana liivi ! ja tosi kivoja ja erilaisia noi harjotukset (:

    VastaaPoista
  7. Veikkaan, että toi liivi vielä muotoutuu sulle paremmin, koska jos se on jo jonkun toisen jäljiltä, niiin menee hetki. Ja onhan se varmasti erilainen kuin entinen! =) Tosi kiva kun piirrät nuo kuvat!

    VastaaPoista
  8. Saanko kysyä että mikä on tipu askel? :D

    VastaaPoista
  9. Mikä on tipuaskel??

    VastaaPoista
  10. niimpä, mikä on tuo tipuaskel???+

    VastaaPoista

KOMMENTTI JULKAISTAAN VASTA KUN OLEN HYVÄKSYNYT SEN! Vastauksen kommenttiisi saat varmiten kommentoimalla uusimpaan postaukseet. Luen kaikki kommentit, mutta joskus vastaaminen unohtuu, jos kysymys on tullut vanhaan postaukseen!

© Voitto kotiin by tiiavoitto. Design by FCD.