Voiton ystäväkirja

torstai 16. maaliskuuta 2017


Näin parissa blogissa hauskoja ystäväkirja -postauksia, joten ajattelin toteuttaa samanlaisen myös täällä. Tosin vähän eri tyylillä ja omilla kysymyksillä, sillä ohjaksiin astuu itse blogin päätähti eli Vote-herra! Nyt siis luvassa muutamat hauskat kysymykset ja Voiton vastaukset niihin:


Nimeni on… Voice of Fortuna

Tosin useimmin minua kutsutaan… Voitoksi, Voteksi, Koniksi tai Muuliksi. Mistähän lie nuo kaksi viimestä lempinimeä johtuvatkaan?!

Joskus minua on tosin kutsuttu... Voiceksi tai Fortunaksi (eläinlääkärit!) ja maanmatoseksi valmentajien toimesta. Mistä lie sekin lempinimi tullut....

Olen syntynyt... 14.3.2002 Alankomaissa eli kaksi päivää sitten juhlittiin mun synttäreitä! Muutama siellä ruudun toisella puolella muisti onnitellakkin.

Varsana olin varma että minusta tulee… Yhtä upea ja uljas kun isästäni Indoctrosta. Mutta pieleenhän se meni jo siinä vaiheessa, kun minut päätettiin ruunata...

Lempiherkkusi... Porkkana ja sokeri! Tosin sokeria en saa melkein koskaan enää ja se on ihan mälsää. Sitä sai aina monta palaa valmennusten jälkeen (jos hyppäsi hienosti, mutta ainahan minä hyppäsin), mutta nyt kun me ei enää käydä sellaisissa on sokerihanatkin menneet kiinni ja tilalle tuputetaan ruisleipää.. 

Mitä teet, kun kukaan ei näe... Nypin sähkälankoja ja joskus jos olen oikein tuhma puren pari palaa seinästä irti, mutta sitä teen vain tosi harvoin!

Milloin olet saanut hävetä omistajaasi eniten... Kerran se leikkasi mulle niin lyhyen harjan, että jokainen meidän valmentaja pilkkasi mua valmennuksissa. Onneksi se kasvoi nopeasti pois! Joskus on myös hävettänyt kun se on tippunut ihan ilman syytä esteillä, kun oon hypännyt ihan vähän  vaan isommin... Ottais vaikka harjasta kiinni, jossei meinaa pysyä mun kyydissä!



Kerro jotain "entisestä" elämästäsi... Mun kieli repesi yhtenä päivänä ja meinasin kuulemma kuolla siihen. Nykyäänkin syöminen on vähän vaikeaa sen takia ja lääkärit haluaa aina katsella sitä kun kuulevat asiasta... Lisäksi mun paras kaveri oli joskus shetlanninponi! 

Oletko koskaan tuhonnut mitään... Hmm. Loimia on joskus tullut vähän pistettyä uuteen uskoon ja joskus (aika monesti) olen tarttunut suitsista johonkin ja nehän on sitten menneet aivan palasiksi... Ja tietysti vesiämpäreitä on tullut rikottua useampikin!

Millainen olisi paras päivä ikinä... Silloin olisi ainakin kesä! Oltaisi Lillin kanssa ihan kahdestaan laitumella ja Lilli olisi kiltillä päällä eikä olisi mulle yhtään vihainen. Ei olisi liian kuuma eikä olisi yhtään paarmaa tai mäkärää syömässä mun kainaloita ja mahaa. Käytäisi myös maastossa ja saataisi Lillin kanssa mennä niin kovaa kun haluttaisi. Ja minä tietysti voittaisin laukkakilpailun!

Mitä pelkäät eniten... Suksia ja muita epämääräisiä sauvojen heiluttelijoita tai pulkan kiskojia. Koneita mä en pelkää yhtään, haluan mennä aina niitä tutkimaan! Joskus kyllä isot rekat vähän pelottaa, mutta kaikki mitkä on rekkoja pienempiä on vaan kivoja!

Mikä on oudoin tapasi... Varmaan haukottelu aina ennen kuolainten laittamista ja se, että tykkään sairaasti jos mun nenusta otetaan kiinni ja sit voidaan leikkiä nenuleikkiä. Lisäksi mun pitää aina tunkea turpa joka kohtaan esimerkiksi tallista ulos mennessä. Ensin oveen, sitten heinäsäkkeihin, sitten harjakoriin, sitten raippatelineeseen jne...

Mitä odotat juuri nyt eniten... Tarhan sulamista, jotta pääsen ottamaan päikkäreitä kuivassa hiekassa! Ja kesää tai siis heinää. Vihreä heinä on ihan parasta! Omistajat pelkää, että oon liian laiha, mutta kunhan kesä tulee niin kyllä mä lihoan, ei huolta!

Mitä tykkäsitte tällaisesta ihan erilaisesta postauksesta?

25 kommenttia

  1. Aivan ihana postaus ja lisää tälläisiä vaikka Lillistä ja Voitto on aivan ihana.❤

    VastaaPoista
  2. Aivan mahtava postaus lisaa tammosii

    VastaaPoista
  3. Aivan ihana postaus! Lisää tälläisiä vaikka Lillistä tai Votesta lisää!❤🦄

    VastaaPoista
  4. Aivan mahtava postaus!!!

    VastaaPoista
  5. Lisää tälläsiä, mahtava postaus! �� Missä blogeissa oot nähnyt näitä postauksia? :)

    VastaaPoista
  6. Aivana mahtava!💋 tekeekö Vote lisää tälläsiä blogeja😄?

    VastaaPoista
  7. Tää oli kiva! Oilisi kiva nähä tämmösiä samanlaisia voiton kavereista niin tulisi kasaan kunnon ystäväkirja1 :)

    VastaaPoista
  8. Aivan ihana postaus❤ kyllä tuli parissa kohtaa naurut Voten jutuille😆

    VastaaPoista
  9. Tästähän voisi olla kiva "jatko-osa", jos kertoisi vähän millaisten hevosten kanssa Voitto on elänyt, kun ystäväkirjoissahan on myös kavereita! Hyvä postaus! :)

    VastaaPoista
  10. Tosi kiva postaus.voitko tehdä lillistä❤

    VastaaPoista
  11. Tuo haukottelu johtuu ehkä siitä, että hevonen venyttelee leukaperiään ennen kui suu suljetaan remmeillä.

    VastaaPoista
  12. Todella hyvä postaus!! :)

    VastaaPoista
  13. Yksi parhaimmista potauksista sun blogissa ❤

    VastaaPoista
  14. Todella kiva postaus!! :)

    VastaaPoista
  15. tosihyvä mulla on sunnuntaina 19.3synttärit ja mä oon kippee ja muute oon syntyny vuonna 2008 mutta tosi hyvä ja voitto on niinsöpö

    VastaaPoista
  16. Kiva tapa kertoa Voiton kuulumiset, yes!

    Terveiset Voitolle & Lillille Espoon Nuottalahden "Heposilta", jotka tänään aterioivat sateessa +3,5 asteisessa säässä, aika märässä hiekkatarhassa ja samanlaisissa loimissa kuin Voitto.

    Varmasti heillä on samanlaiset toiveet tarhan kuivumisesta kuin Voitolla, jee.

    VastaaPoista
  17. Ihana postaus, lisää tämmöisiä<3

    VastaaPoista
  18. Tosi kiva postaus! :) Tällaset vähän erilaiset postaukset on piristävä lisä blogissa :D Olis kiva jos Lillistä tulis saman tyylinen, ja miksei vaikka teidän koirista :)

    VastaaPoista
  19. Hauska ja kiva postaus:)

    VastaaPoista

KOMMENTTI JULKAISTAAN VASTA KUN OLEN HYVÄKSYNYT SEN! Vastauksen kommenttiisi saat varmiten kommentoimalla uusimpaan postaukseet. Luen kaikki kommentit, mutta joskus vastaaminen unohtuu, jos kysymys on tullut vanhaan postaukseen!

© Voitto kotiin by tiiavoitto. Design by FCD.