#140 Ratsastusvarusteeni

keskiviikko 3. elokuuta 2011


Ei ole tapahtunut mitään ihmeitä. Eilen oli hepoilla vapaapäivä ja sitä edellisenä päivänä ei oikein taphatunut ihmeitä+ei ollut kuvia, joten en jaksanu päivitellä. Tänään saan Hennan kuvailemaan mua ja meen myös kattoon sen ridatuntia. Sunnuntaina Backlundin valmennus ja sitten ensi vklp varmaan ne Tahkon kisat.

MOI! Päätin tehdä tämmösen "pahan päivän varalle-" postauksen, joskus kun ei inspaa päivitellä tai ei ole tapahtunut mitään ihmeitä, joten julkaisen tämän postauksen silloin ja nyt on selvästi semmoinen hetki kun kerran oon tämän julkassut. Kuvailin nämä varusteet eilen ( 16.7.2011 ) ja nyt sitten päätin tehdä näistä postauksen. Eli siis esittelen minun käytössä olevat ratsivarusteet, olisin kuvannut muutkin (jotka ei siis käytössä), mutta äitillä on ne mukana issikkavaelluksella niin en voinut niitä siis kuvailla :D


Tällä hetkellä ykköshansakani ovat nuo rsl:llät. Tykkäsin ihan sikana noista Rockelinkin hanskoista, mutta kuluivat hintaan nähden vähän turhan nopeasti, joten päätettiin kokeilla toista merkkiä. Käytän noita Rockeleita kotona ja sitten valmennuksissa+kisoissa noita rsl:lliä.


Ennen talvella yritin mennä mahd. pitkään noilla normihanskoilla ja palellutin monesti sormeni. Sitten ostettiin nuo Rockelin mustat talvihanskat ne on älyttömän lämpimät ja pystyy ratsimaan ihan normisti. Joskus sitten käytän noita vanhoja Eurohuntereita, joila ei pysty ratsimaan yht hyvin, mutta ovat kyllä yllättävän lämpimät.


Turvaliivinä tällä hetkellä Kalle K. Tää on mun eka palaliivi ja oon tykänny kyllä kaikesta muusta paitsi ulkonäöstä. Tosi hyvä päällä ja tälleen, mutta ite en oikeen tykkää ulkonäöstä..


Vanhat MH:n saappaat jäi varresta lyhyiksi ja päätin heti, että ostan uudet ja saman merkkiset. Sitten löysin aika hyvällä alennuksella varustettuna nämä FinnDerbystä 2011 ja ostin (: Tykännyt oon näistäkin tosi paljon.

Kypäränä tämä Casco. Ulkonäkö ei mitenkään hirveesti miellytä silmää, eikä jotenkin sovi minulle (?). Mutta päässä ihan uuber ihana <3 Talvella varmaan vähän kylmä, mutta kesällä just hyvä. Eikä valu silmille kuten entinen!

Oon huomannut, että olen aika tarkka raipoistani. Raipan pitää olla tarpeeksi napakka, eikä semmonen löllö niinkun monet on. Tämän ostin joskus kun Voitto tuli meille ja en enään muilla raipoilla tykkää ees ratsastaa.


                            
 KL:n huppari on yksi lemppareistani (: Vähän isohko  mulle, mutta onpahan ainakin kasvun varaa. Sitten tuo harmaa Gersemin huppari, sekin väähn iso, mutta tosi lämmin!



Tuo ruskea the north facen huppari oli pakko esitellä, vaikkei mikään ratsastusvaate oikeasti ole, mutta kun on niin älyttömän lämmin ja mukava päällä! Tää on oikeesti mun äidin, mutta oon ominut tän ;D Sitten tuo Pfiffin huppari. Näyttää jännälle tuo vino vetoketju, kun on naulakossa. Tykään tästä myös päällä ja näyttääkin ihan kivalle ;>


Sitten mun kisapaita ja takki. Toi KL-paita ei oo se ihan just mieleisin, tykkään tostakin, mutta olisin halunnut vähän erilaisen. Mutta siis kiva on tuokin (: Takki on Pikeurin ja melko kiva myös päällä.


Sitten tää meidän teettämä "Bonbon takki". Tää Hööksin perustakki, johonka vaan brodeerattiin nuo tekstit jossakin Norppatexissä.


Sitten mun (todella ryppyiset ja likaiset) ratsastushousut. Alotetaan vasemmalta.
1. Mun toiset ratsastushousut, jotka mahtuu mulle yhä ja on noista varmaan pisimmät :D Käyttäisin vieläkin valmennuksissa josseivat olisi kuluneet puhki, nuo nimittäin helteillä ihan taivaallisen kun on niin ohuet. Nuo on ostettu joskus aikoinaan espaniasta ja muista vieläkin kun ratsastin noilla ekaa kertaa suomessa (suomessa ei vielä sillon ollu ilmeisesti farkkusia ridapökiä) ja yksi tallityttö tuli valittamaan, ettei saa ratsastaa farkuilla, enkä raukka uskaltanu vastata sille :D Mutta täytyy varmaan seuraavatkin kesähousut ostaa espaniasta, kun siellä normaalistikkin kuumempaa niin tehdään ohuempia housuja (ja halvempia)
2. Kun nuo farkkuset kulu puhki piti nopeesti tilata hööksiltä uudet, koska oli leiri alkamassa viikon päästä... Nämä on ehkä mukavimat housut päällä mitä mulla on ollut ja on, mutta ulkonäöstä en oikeen tykkää.. Näyttää vähän kun ois kalsarit jalassa kun ei näy satulaleikkaus kunnolla.
3. Sitten mun ekat ja vikat koko paikkaset housut. En tykkää oikeestaan yhtään näistä, on ne ihan ok jalassa ja tälleen, mutta ulkonäkö ja väri ei oikein miellytä. Käytän näitä oikeestaan pelkästään kotona ja sillonki yleensä kun meen ilman satulaa. Nämä on ostettu joskus suitsisopista.
4. Sitten nää mun rakkaudet <3 Nää on vähän turhan väljät mulle vielä (pitää ilmeisesti vähän lihottaa itteäni :p), mutta muuten tykkään hirveesti ulkonäöstä. Nää ei oo kyllä päällä yhtä hyvät, kun nuo harmaat, mutta kauneuden eteen pitää kärsiä ;D Nämä siis Gersemin olisiko Sunna housut.

Kisahousuja en löytänyt, mutta inhoon niitä ylikaiken :D Niissä on kokopaikat(yök!) ja sitten se kangas on semmosta lerpsua materiaalia ja ne on aika likasetkin jo.. :,D  Pitäisi ostaa uudet jossain vaiheessa. Mutta olin pakahtua innosta kun sain nää joululahjaksi sillon kun Lilli tuli meille:D Ja on ne ihan hyvät ollut joskus, mutta ei oikeen kestäneet harvaa käyttöä..
Tässä mun puna/harmaa sävyset sukat.
Ekat vasemmalta KL, keskimmäiset hööksin ja vikat taas KL.


Tässä vaaleanpunasävyset sukat.
Ekat vasemmalta KL, keskimmäiset sokos ja vikat Bocaj

Tässä sekalaisia.
Ekat vasemmalta hööks, keskimmäiset saatu tutulta(huomaa ne kimaltelee ;D) ja vikat on jotku stockmannilta

Sitten vielä näitä paksumpia talvisukkia.
Ekat vasemmalta Pinja voitti joskus VuRilta, molemmat keskimmäiset Hööksiltä ja vika on joku ELT. Toivottavasti löydän ennen talvea sen parin, koska en varmaan selviä ilman sitä, kun on niin ihanan lämpimät<3

14 kommenttia

  1. Ite en ennen tykänny ollenkaan kokopaikkasista ja nyt en muita edes katso jos pitää uudet hankkia :D
    Tämäkin niitä kuuluisia mielipidekysymyksiä joihin ei ole sitä lopullista vastausta :D

    Sulla on kyllä ihan sikana noita sukkia! Ite en enää ees käytä ratsisukkia vaan normisukilla mennään :D

    VastaaPoista
  2. Älä dissaa Kalle K:ta ;D

    VastaaPoista
  3. Oho, oho! Mä kävin eilen enkä lukenu tota viime kertasta postausta ku vähän, mutta jostain syystä oli pakko tulla kattoo tää ja nyt mä haluunkin jo seurata tätä blogii. Yhellä vähän sukkii, mulla on vaa kahet :'D

    VastaaPoista
  4. Miia R - hah :D no katotaan miten mulle käy. Ja noita sukkia on kertynyt kyllä jokunen jo..

    Vekki - No en en ;D

    Jassu - Sieltä missä kirjoitetaan postauksia niin siellä on semmonen, että muokkaa sivuja(?) niin siitä. Jos et tajunnut voin euvoo vähä paremmiki joskus :D

    tiiu - no hyvä, että palasit takasin ;D Ja noita sukkia on vaa tullu keräiltyä aika paljon..

    VastaaPoista
  5. Mikä malli noi mh:n saappaat on? :)

    VastaaPoista
  6. mmmelina - olivatkohan ne mountain horse richmond high rider

    VastaaPoista
  7. Myy miulle noi vanhat MH:t :D!

    VastaaPoista
  8. minkä merkkiset noi kokopaikka housut on :)??

    VastaaPoista
  9. nuo kuvat ei näy nii onko tulossa jotai muutosta? :o tai siis noissa alimmissa on huutomerkki

    VastaaPoista
  10. Mullakaan ei näy noi alimmat kuvat!! :o Niissä on vaan huutomerkit...

    VastaaPoista
  11. no kai nyt tyhmempikin tietää/tajuaa että siellä on vetoketju takana :D

    VastaaPoista

KOMMENTTI JULKAISTAAN VASTA KUN OLEN HYVÄKSYNYT SEN! Vastauksen kommenttiisi saat varmiten kommentoimalla uusimpaan postaukseet. Luen kaikki kommentit, mutta joskus vastaaminen unohtuu, jos kysymys on tullut vanhaan postaukseen!

© Voitto kotiin by tiiavoitto. Design by FCD.