Uusi postaussarja: TreeniTorstai

tiistai 19. tammikuuta 2016

Suljettuani toisen blogin muuttuu tämä blogi nyt joiltain osin enemmän lifestyle painoitteiseksi, sellaiseksi mitä se oli ennen toisen blogin perustamista vuonna 2013. Siitä kuitenkin lisää kun olen saanut ajatukset blogitekstin muotoon. Varmaa on kuitenkin se, että urheilujuttuja mun uuden saliharrastuksen myötä tulette ainakin kuulemaan. Mielestäni nämä urheilujutut kuitenkin liittyvät niin vahvasti itse blogin aiheeseen eli ratsastukseen, että näistä on monelle toivottavasti iloa, vaikka muuten minun muu elämä ei kiinnostaisikaan. Uudessa treenitorstai -postaussarjassa keskitytään siis treenijuttuihin ja toimikoon tämä postaus pienenä alustuksena tulevalle torstaille. Postaukset tulevat nimen mukaisesti torstaisin, mutta en mene lupaamaan, että niitä joka torstai kuitenkaan tulisi. Katsotaan vähän miten paljon mulla riittää juttua!

Haluan tässäkin painottaa, että en todellakaan ole mikään ammattilainen. Postaukset tulevat käsittelemään mun omaa treenausta ja mun omia mielipiteitä ja ajatuksia. Ihan kuten tämä blogi on aina tehnyt, enhän mä ratsastuksessakaan mikään ammattilainen ole teitä neuvomaan. Salin puolella tosin mennään vielä ratsastustermein ilmaistuna talutustunnilla.

Miten hevostelun lisäksi mukaan tuli sitten kuntosali ja miten minusta vannoutuneesta kotona treenaajasta tuli kuntosalijäsenyyden orja?

Olin pyöritellyt Voiton saikkuilusta asti mielessä ajatusta saliharrastuksesta. Kesällä tein omatoimisesti lihaskuntoa mm. tallilla, josta teinkin ihan oman postauksen. Lisäksi lenkkeilin ahkerasti ja tein mm. HIIT-tyyppistä mäkitreeniä paljon. Syksyn tullen alkoi lenkkeily pimeässä ja mudassa kuitenkin tympimään. Hevonen oli telakalla ja aikaa siis normaalia enemmän. Urheilusta olen aina tykännyt niin alkoi köpöttelylenkit ja kevyet tallityöt jo vähän tympimään.

Salikortin hankinkin sitten lopulta marraskuun alkupuolella ja en ole vielä päivääkään katunut. Tutkin Kuopion saleja ja lopulta päädyin lyhyen sitoutumisajan, hyvän aloitustarjouksen, loistavan sijainnin, uusien tilojen ja kaverien suosituksen perusteella Kunnonsalille. Salivalinta on kyllä ollut ihan nappiin. Henkilökunta on tosi ystävällistä enkä ole saanut kanssakuntoilijoiltakaan paheksuvia katseita vaikka homma oli varsinkin ihan alussa hakusessa.


Iso kiitos koko alkutaipaleesta kuuluu mun kavereille Milalle, jotka auttoi mua alussa paljon ja jonka suunnittelemalla ohjelmapohjalla menenkin nyt toistaiseksi.Teen tällä Milan ohjelmalla (minun omin lisäyksin) nyt vielä 4 viikkoa, jonka jälkeen ohjelmaa sitten katsotaan ammattilaisen kanssa läpi uudemman kerran. Siitä kuitenkin lisää sitten kun sen aika on.

Täytyy todeta, että ompas virkistävää tehdä jotain hommaa jossa minä ihan itse olen 110% vastuussa. Jos rauta ei nouse, ei vika voi olla missään muualla kun minussa. Ei tarvitse huolehtia onko se puntti nyt kipeä tai onkohan sillä tänään huono päivä. Toki ratsastuksessakin se vika löytyy yleensä satulan päältä, mutta silti hommassa on mukana kaksi elävää olentoa omine heikkouksine ja tahtoineen. Virkistävää vaihtelua, vaikka kovasti tekee mieli jo hyppäämään ja treenaamaan kunnolla Voiton kanssa. Sitten näkee hyvin onko oheisharjoittelusta ollut hyötyä ratsastuksen kannalta kuinka merkittävästi.

Nyt teidän fiiliksiä! Mitä olette mieltä tälläisestä postaussarjasta? Minkälaisia juttuja toivotte tulevaisuudessa? Mitä mieltä olette siitä, että täällä käsitellään muutakin kun hevosia? Käyttekö te salilla ja mikä on teidän tarinanne?

41 kommenttia

  1. Treenipostaukset kiinnostaa, sillä olen itsekin innostunut kuntosalitreenaamisesta :) Mihin kouluun muuten oot ajatellut hakea, kun valmistut lukiosta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lääkis/eläinlääkis sekä bilsa kiinnostavat, joten niihin tän hetken suunitelman mukaan :)

      Poista
  2. Mä ainakin ootan innolla näitä postauksia!

    VastaaPoista
  3. Moi! Kiva idea tämä uusi postaussarja :) Voit hyvin mun mielestä käsitellä muutakin kuin hevosia. Kuitenkin aina välillä on kiva lukea hevosjuttujakin, eli ei niitä kannata kokonaan hylätä (et varmaan tosin aikonut niin tehdäkään) ;) Itse en käy salilla, mutta muuten urheilen paljon etenkin ulkona. Olis kyllä varmaan hyvä käydä salilla, mutta aikataulu ja laiskuus rajoittavat. Ehkä joku päivä vielä...

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä on kiva, jos blogiin tulee myös lifestyleä mukaan, koska myös muu elämä kiinnostaa varmasti monia ja uskon, että moni on seurannut myös sun lifestyleblogia. Itse en ollut sen kirjautunut lukija, vaan kävin tsekkailemassa sitä aina välillä. Toivottavasti tulee siis muitakin juttuja, kuin salijuttuja, vaikka nekin ovat mielenkiintosia, mutta muukin kiinnostaa :D Etenkin opiskelujutut kiinnostais ainakin mua sun tässä elämänvaiheessa, koska ylppärit ja yhteishaku :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voisin opiskelujutuista kyllä kirjoittaa jossain välissä :)

      Poista
  5. Tää on hei ihan tosi kiva! :)peukutan! :D

    VastaaPoista
  6. Kiva postaus :) Tee vaan tätä sarjaa sitä olisi ihan kiinnostavaa lukea :)

    VastaaPoista
  7. Kiva postaus! Tämä uusi postaussarja vaikuttaa mukavalle eikä mua haittais jos se ois vähän erilainenkin:)kunhan tulee jotain! (jota oikeasti jaksaa lukea:D)

    VastaaPoista
  8. Tosi kiva postaus!! Voiks vaik joskus tehä jonkun treeni rutiini, urheilu haul tms postaukset?😏

    VastaaPoista
  9. Kivalta kuulostaa ja innolla odotan postauksia! Täällä ollaan liikunnasta kiinnostuneita :-) haluisin kuulla sun ohjelmasta tarkemmin, miten jaat treenit ym?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä voin kertoa lisää ihan postauksessa, mutta mulla on kolmijakoinen ohjelma :)

      Poista
  10. Tosi kiva postaus :) treenirutiini ois kiva :D

    VastaaPoista
  11. Kuulostaa kivalta! Erityisesti kiinnostaa tulokset ratsastukseen, mikäli niitä on tullut.
    Myös ylipäätään lihasryhmät; miten auttavat ratsastuksessa ja miksi ja millaisilla tekniikoilla niitä kannattaa kehittää. :-) tsemppiä treeniin, niin salille kuin tallillekin!

    VastaaPoista
  12. Itse tykkään kuntosalilla käymisestä ja minulla olikin vuoden kuntosalikortti mutta se vähän jäi koska matkaa on 24 km salille .. Ja nun pitäis aina mennö suoraan koulusta bussilla kaupunkiin ... Nyt kuitenkin olen suunnitellut että kun syksyllä toivottavasti aloitan lukion niin kuntosali on tosi lähellä ja pystyisin käydä aina koulun jälkeen treenaamassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin matkaa se reilu 20km, mutta hyvin hoituu juurikin koulupäivän jälkeen :)

      Poista
  13. Kiva postaus voitko te esim jonkun treeni videon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsotaan miten semmoisen kuvaaminen onnistuu, mä en kuitenkaan lähtisi ehkä videon muodossa neuvomaan, sillä en itsekkään välttämättä (mutta toivottavasti) tee kaikkea oikein :/

      Poista
  14. Kyllä kiinnostaa!!! Lisää vaan!

    VastaaPoista
  15. Tosi kiva postaus.
    Ja tää postaus sarja on tosi kiva idea.

    VastaaPoista
  16. monta kertaa käyt salilla/vko?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä 3-4, nyt kun koulu hellittää niin toivottavasti sen 4-5 kertaa :)

      Poista
  17. tosi kiva idea, innolla odotan postauksia :D. Onko se kunnonsali siinä elokuvateatterin alla?

    VastaaPoista
  18. Kiinnostaa tosi paljon :) ite käyn treenaamassa 3 kertaa viikossa, yhden kerran PT:n kanssa ja 2 kertaa itsenäisesti. Ratsastuksen ope sano et sen huomaa ratsastuksessakin. Että hyötyä on ollut ratsastuksenki kannalta! :)

    VastaaPoista
  19. saahan nähdä mitä tästä tulee..

    VastaaPoista
  20. Mua ei ainakaan haittaa lifestylen lisääminen tähän blogiin, kun tykkäsin sitä toistakin blogiasi lueskella.
    Itse käyn salilla n. 3 kertaa viikossa, lisäksi teen kotona omatoimista lihaskuntoa ja kuntopyörä ja kahvakuulakin on kovassa käytössä. Lenkkeilen enemmän sulan maan aikaan, nyt ne on enemmän vain lyhyitä kävelyitä pakkasen takia :D Ratsastan kerran viikossa.

    VastaaPoista
  21. Kuulostaa hyvältä😉😊 (kunhan heppapostaukset säilyvät🤓☺️) Ootan jo innolla!

    VastaaPoista
  22. Itsekin aloitin viime vuoden puolella kotitreenaamisen ihan sen takia, että saisin parempaa lihaskuntoa ratsastusta ajatellen. Se kuitenkin vaatii yllättävän paljon lihaksia ja täytyy sanoa, että olen jo huomannut hiukan tuloksia kehonhallinnassani siellä satulankin päällä :D Tää postaussarja kuulostaakin todella mielenkiintoiselta! Itsellänikin on tarkoitus siirtyä salin puolelle treenailemaan tässä piakkoin :)

    VastaaPoista
  23. Ei oikeastaan kiinnosta, mutta eihän sitä joka postausta tarvitsekaan lukea :)

    VastaaPoista
  24. Tosi kiva! Itse teen kotona ja salilla treeniä ihan vain hyvässä kunnossa pysyäkseni

    VastaaPoista
  25. Onpa mukavaa että yhdistät sinua kiinnostavat asiat tähän samaan blogiin. En todellakaan ymmärrä miksi kirjoittaa useampaa blogia kun jokaisesta tekstistä sai lukea kuinka ei aikaa ole blogata kun on elämässä niin paljon kaikkea. Olen seurannut tätä osaa elämästäsi pidempään, ja toivonut lisää sisältöä kun en ole jaksanut lukea toista blogia sen pelkän lifestyle sisällön vuoksi.

    Toivon että saat tästä taas irti kaiken sen ilon ja tehokkuuden, mikä pari vuotta sitten oli helposti nähtävillä teksteistäsi. Luen blogia itse siksi että saan inspiraatioita ja haluaisin kokea niitä lisää :)

    VastaaPoista
  26. Itekkin harrastan salilla käyntiä heppailun lomassa, niin musta tää kuulostaa tosi kivalta postaussarjalta! :)

    VastaaPoista
  27. Paljonko viimeisen kuvan kahvakuula painaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua en muista, 16 tai 20 varmaankin kun niillä yleensä teen :)

      Poista
  28. IHANAA IHANAA!! Oon tuskaillut tässä sitä kun itsekkin aloitin pieni muotoisen kuntoilun ratsastuksen ohella, kun koulussa tarvitaan hyvää lihaskuntoa. Itse olen aivan hakoteillä asian kanssa ja nyt sinä sen teit!

    Oon niin huono aloittamaan minkään uuden blogin lukemisen, joten nyt jos teet näitä postauksia on se aivan superia! Minulle esimerkiksi riittää aivan hyvin jos kuussa tulee edes treeni postausta, mistä voin sitten taas kuukaudeksi eteenpäin saada treeni-inspistä itselleni!

    Ja toivoisin että tulisi juurikin sellaista postausta, missä kerrot miten treenaat esimerkiksi jalkoja ja millaisilla sarjoilla! :)

    -Inspiroituneena ja innolla odottaen, Suvi

    VastaaPoista

KOMMENTTI JULKAISTAAN VASTA KUN OLEN HYVÄKSYNYT SEN! Vastauksen kommenttiisi saat varmiten kommentoimalla uusimpaan postaukseet. Luen kaikki kommentit, mutta joskus vastaaminen unohtuu, jos kysymys on tullut vanhaan postaukseen!

© Voitto kotiin by tiiavoitto. Design by FCD.