Syyskuun suosikit

sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Moi! Kirjoitin tämän postauksen jo muutama päivä sitten varastoon, mutta jostain syystä sitä ei löytynyt enään. Blogger on muillakin kuulemma lagannut oudosti.. Päätin siis tehdä melko yleisen postauksen lifestyleblogien puolella, näitä on näkynyt myös ainakin Nonan blogissa. Toivottavasti sain tästä sopivasti omanlaisen, että jaksatte katsoa myös minun blogissa tämän tyylisiä kuukauden suosikit postauksia. Ideana on siis esitellä tällä hetkellä kolmessa kategoriassa kuukauden suosikkijuttu. Kategoriat ovat tällä hetkellä uusikiva, jossa esittelen jonkun viime kuun aikana hankitun kivan uuden jutun, vanhahyvä, jossa esittelen jonkun vanhan jutun mikä on päässyt ahkeraan käyttöön kyseisenä kuukautena sekä uusi blogilemppari, jossa esittelen blogin johon olen erityisesti ihastunut viime kuussa. Muitakin kategorioita saa ehdotella ja antaa muutenkin palautetta näistä nykyisistä.

Uudeksikivaksi valitsin joka päiväisessä käytössä olevat ohjat. Sain nämä kuukauden sponsorituotteena Suitsisopista, koska mulla on ollut ongelma ohjien käsissä pysymisessä. Nämä sopivat tosi kauniisti mun uuteen letitettyyn otsapantaan ja nämä pysyvät ainakin minulla paremmin kädessä kun normaaliohjat.

Multa kysellään paljon, miksi ratsastan usein kumisaappailla. Ja syy siihen löytyy helppoudesta ja mukavuudesta, on helppo ratsastaa samoilla kengillä millä on tallityötkin tehnyt. Varsinkin vähän kevyemmät humputtelut, en tietenkään näillä ratsastelisi missään valmennuksessa tai hyppäisi. Yleensä ratsastusura aloitetaankin kumppreilla, nämä Hai-saappaat tosiaan ovat vähän epäturvalliset, koska niissä ei ole kantaa.

Olen seurannut todella pitkään Oonaa youtubessa ja vasta muutama viikko sitten löysin hänen bloginsa. Oonan blogista löytyy kivoja kuvia, hyvää tekstiä ja usein videopostauksia. Oonalla on paljon söpöjä poneja ratsastettavana ja hän on pian lähdössä ulkomaille ratsastamaan!  Linkki Oonan ihanaan blogiin.

73 kommenttia

  1. Vastaukset
    1. miks jonkun pitää tulla anona esittää jotaki toista? en oo laittanu tota "+eka!!" kommenttia :/

      Poista
    2. Jeps,mä en edes tajua tuota ekatokakolmas! Huutelua...jotenki ärsyttää tuommoinen:/

      Poista
  2. Munkin mielestä on kiva ratsastaa saappailla ne on niin kivat ratsastaessa, jos niin voi edes sanona :-D :)

    VastaaPoista
  3. Voi ei, musta taas noilla saappailla ratsastaminen on ihan järkyttävän epämukavaa! :D
    Kerran jouduin olosuhteiden pakottamana (jäi kaapin avain himaan) ratsastamaan mun (täsmälleen samoilla) saappailla ja voi, että kun hiersi satula ikävästi pohkeeseen.
    Hyvä jos sulla noi toimii, mulla tuli heti kauheet vieroitusoireet mun saappaisiin! :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah voiei, onhan nuo vähän erilaiset ratsastaa mutta olen jo tottunut:)

      Poista
  4. Tää oli ihan tosi kiva!!! (:

    VastaaPoista
  5. IHANA POSTAUS! TÄMMÖSII LISÄÄÄ :D JA EKOJEN JOUKUSSA EKAA KERTAA :D

    VastaaPoista
  6. Oi tosi kiva postaus!
    Olen aivan samaa mieltä Oonan blogista kanssasi :) Hänen blogin kauttansa löysin myös Erikan blogin kunomaaeiole.blogspot.com, kannattaa ehdottomasti käydä kurkkaamassa :)

    VastaaPoista
  7. Tosi kiva oli tää postaus c: sulla on muuten kohta 6000 lukijaa!

    VastaaPoista
  8. Kumisaappailla on kiva ridaa. Mulla on muute iha samanlaiset:D

    VastaaPoista
  9. Kokeili viimeviikolla ratsastaa ridauskengillä, nii ei tullu mtn, kumppareilla ridaus jatkuu

    VastaaPoista
  10. Tälläsen postaukset on tosi kivoja! :) Ja itsekin aloitin ratsastusurani nimenomaan Haikumppareilla, mut nykyään meen aina ratsastuskengillä :D

    VastaaPoista
  11. Tää oli tosi kiva! :)

    VastaaPoista
  12. Kiva postaus. Tee lisää tämmösiä postauksia.
    Ite ratsastin jonkin aikaa kumisaappailla, kun aloitin ratsastuksen, mutta nyt ratsastan ratsastuskengillä.

    VastaaPoista
  13. Lisää tämmösiä :)!

    VastaaPoista
  14. kiva postaus voisitko tehdä varuste postauksen .

    VastaaPoista
  15. Tämmönen postaus oli tosi hyvä, lisää! Sitten mulla olis sulle yks kysymys, joka saattaa kuulostaa tosi tyhmältä, mutta siis miten voisin kysyä tallin omistajalta, että saako tallilla tehä tallitöitä, kun olen tosi ujo enkä tiedä oikeen miten sen kysymyksen muotoilisi? :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Itsekkin olen huono kysymään tuollaisia, mutta kannattaa vaan rohkeasti kysyä, että olet innokas tekemään tallitöitä onko täällä mitään pikkuhommia mitä saisin tehdä:)

      Poista
  16. pystyisitkö antamaan pari vinkkiä miten saisin kolmitahtiseksi laukan ja ettei heppani lähtisi kaahamaan aina pitkälle sivulle mentäessä?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikea sanoa, onko kyseessä ex-ravuri? Kannattaa kysyä ihan oikealta opettajalta:)

      Poista
    2. juu on ex-ravuri:) kaikki muut askel lajit menee hyvin paitsi laukassa se lähtee kaahamaan pitkällä sivulla..

      Poista
    3. Ratsasta sillä aidan viertä :] se auttaa hevosta, kun se ei pääse ns. Lujaa aitaa vasten.. :D

      Poista
  17. Tosi kiva tee näitä lisää :) olis kiva jos ois yks kaks enemmän vielä suosikkeja:) esim. voiton suosikki (mikä vaan mistä voitto on pitänyt) ja sun suosikki (mikä vaan heppailuun liittyvä)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki voi käydä lukemassa blogiamme, mutta Tiia voitko käydä lukasee www.liisaveera.blogspot.fi

      En jaksanu kirjautuu sisään -Liisa

      Poista
  18. meilläkin oli entisellä ylläpitohevosella tollaset letitetyt ohjat, eka ajattelin että kyllä kumiset on paljon paremmat, mutta kun testas nii noi oikeesti pysyy hyvin käsissä :D en oikeen itte osaa ratsastaa ilman hanskoja mutta noilla on musta ihan helppoa että saa hyvän otteen ilman hanskojakin.

    VastaaPoista
  19. Tää oli tosi kiva postaus :) Lisää tämmösiä!

    VastaaPoista
  20. Tosi hieno blogi ja hienosti muokattu, kiva CSS ja ulkoasu. Voisitko ehkä tehdä joskus postauksen blogin muokkaamisesta CSS koodeilla/html puolella. Minun blogiin saa liittyä osoite on http://silkkiturkit.blogspot.com:)

    VastaaPoista
  21. toi oonan blogi on kyl huippu!!:)

    VastaaPoista
  22. Kiva postaus! Onko tulossa tänä vuonna joulu kalenteri jaksoja.

    VastaaPoista
  23. Vitsi miten kiva ja mageita noi kaks kuvaa, hyvä tiia! :)

    VastaaPoista
  24. hei tosi kiva postaus, tykkäsin paljon ;) Hai-saappaat on kyllä ehkä maailman parhaimmat kengät!

    VastaaPoista
  25. Koska se teijän video tulee jonka lupasitte jo väh aikaa sitte?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistähän videosta on nyt kyse?:)

      Poista
    2. Kun sanoitte että tulee normaali videopostaus kun jaksatte editoida.

      Poista
    3. Tuli jo:) youtubes on

      Poista
  26. Kiva postaus! Kävin kattomassa Oonan blogin, oli hyvä blogi! :)

    VastaaPoista
  27. Itse olen aina mennyt kumisaappailla! (ratsastan kyllä todella todella harvoin: korkeintaan 4 krt.vuodessa jos yhteen sisältyy 5 vrk. Leiri...) Kumpparini ovat pitkävartiset ja kannalliset, joten ne ovat todella mukavat ratsastaa ja tehdä tallihommia. :) Hyvä postaus! Uusia odotellen... ;)

    VastaaPoista
  28. Oonan blogi on paraaasss heti sun blogin jälkeen!!!!

    VastaaPoista
  29. Oonalla on kiva blogi, liityin sinne :) Ja kiva postaus, mut haluisitko tehdä mulle bannerin ?:)Oon tehny gimpillä mun bannereita mutta.... En saa niitä mun blogiin. En ymärrä sitä. Kun lataan sitä yhteen tiedostoon ja kun yritän löytää sitä, en löydä :( Toivottavasti voisit auttaa asian kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen maksua vastaan bannereita, laita säpöä jos kiinostaa:)

      Poista
  30. Mikä blogimalli sulla on? Ja kyllä kannattaa olla punaset Hai-kumpparit! ;)

    VastaaPoista
  31. Mä meen aina kumppareilla ja niis on pieni kanta mut kohta joutuu ostaa uudet ku on rikki pikkasen mut käytän niit vaa ratsastamas ja tallil nii ei se kyll haittaa ja tää oli niin ihana postaus. Ostaisin kyllä kalenterin mut saan aina nii en viiti ostaa

    VastaaPoista
  32. Tosi kiva postaus! :) kuka estevalmentaja on sun mielest paras? (semmone kenel oot käyny) :D

    ~Riia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään sekä kotivalmentajasya Rosasta että Sanna Backlundista:)

      Poista
  33. Ite käytän ratsastuskenkiä ja nahka chapsejä niin on kuin.saappaat jalassa ; )

    VastaaPoista
  34. http://youtu.be/MiH76uO1eiY?t=23m34s oot päässyt myös muiden videolle tubeen :)

    VastaaPoista
  35. Onko Pinjalla vielä poste restante ??

    VastaaPoista
  36. Toi oona asuu minun lähellä ja on tosi hyvä bloggaaja tykkään kans oonasta! :) ja tämä oli kiva postaus ja nyt syksystä mäki alan käyttämään kumppareita ratsastuksessa :)!

    VastaaPoista
  37. Toi oona asuu minun lähellä ja on tosi hyvä bloggaaja tykkään kans oonasta! :) ja tämä oli kiva postaus ja nyt syksystä mäki alan käyttämään kumppareita ratsastuksessa :)!

    VastaaPoista
  38. Miten tuon blogin otsikon saa pois jos haluaa laittaa oman otsikon(esim. banneriin valmiiksi)? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitse banneria ladatessa se keskimmäinen pampula, en muista yhtään mitä siinä luki..:D

      Poista
  39. mulla on mun ponilla samat ohjat ja olen tykäännyt niistä tosi paljon ...olen mennyt niillä parit este kisatkin :)

    VastaaPoista
  40. Olis tosi mielenkiintoista kuulla sun mielipide loimittamisesta, ja siitä kuinka teidän heppoja loimitetaan. Myös hyviä loimivinkkejä olis kiva saada! :) Oon tykännyt tosipaljon juuri tämäntyylisistä postauksistasi, kuten vaikkapa siitä ruokintapostauksesta.
    t. aktiivinen lukija, joka kuitenkin pysyttelee anonyyminä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole kovin paljoo tietoa loimittamisesta, mutta voin tehdä klippauspostauksen yhteydessä jotain sellaista:)

      Poista
  41. Anteeks mut vähänkö häiritsevää kun voitolla on turpis tossa bannerissa ihan vinossa :'D mua aina häirii tällänen

    VastaaPoista
  42. Teit joskus videopostauksen MyWeek joka kesti 20min. Siinä heti alkaa se 'musiikki' niin mikä sen nimi on? Oon yrittänyt etsiä sitä mut en löydä. Se kuulostaa niin kauniilta musiikilta ja haluisin kuunnella sitä. Toivottavasti vastaat! Kiitos etukäteen jos vastaat! :) (pliis kerrokerrokerro :')

    VastaaPoista
  43. mulla on tollaset puoliksnahkaset ja puoliks kumiswt ohjat.Tosi kätevät eikä li´u ollenkaan

    VastaaPoista
  44. Kiva postaus! ;) ++ mulla on samanlaiset Hai-saappaat ;);)

    VastaaPoista
  45. Äiti pesee minun tallikumpparit keltaiset hai-saappaat noin joka toinen kuukausi. Näin ne on kestänyt siisteinä jo pian kaksi vuotta. Keväällä tahtoisin kuitenkin hiukan isommat saappaat.Nokian piha-saappaat ovat myös lyhytvartiset mutta niissä on kanta. Kokeile haiden pesua pesukoneessa,tulos ylläättää positiivisesti ! Noora

    VastaaPoista

KOMMENTTI JULKAISTAAN VASTA KUN OLEN HYVÄKSYNYT SEN! Vastauksen kommenttiisi saat varmiten kommentoimalla uusimpaan postaukseet. Luen kaikki kommentit, mutta joskus vastaaminen unohtuu, jos kysymys on tullut vanhaan postaukseen!

© Voitto kotiin by tiiavoitto. Design by FCD.