Kesäkuun suosikit

keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Pitkästä aikaa olisi kuukauden suosikkien vuoro! Voin paljastaa, että tämän postauksen vuoksi tuli katkaistua yksi muistikortti ja turhauduttua aika monesti.. Olin juuri saanut kuvattua kaikki kuvat kun muistikortti näyttää korttivirhettä, muutamat kuvat tuhoutuvat. Käyn ottamassa uudet. Siirrän kuvat koneelle ja huomaan jälleen kuvien kadonneen. Tässä vaiheessa katkaisen muistikortin ja alan muokkaamaan kuvia, kunnes huomaan, että ne on tuotu Lightroomiin kummallisessa muodossa eikä niitä voi tallentaa. Eli uudestaan koko homma, tällä kertaa varmasti toimivalle muistikortille..

Jokaiselle tulee varmaan ensimmäisenä itseruskettavasta mieleen oranssiin taittava väri ja epäsiistit rajat - tai ainakin minulle tuli ennen tätä kokeilua. Voin sanoa, että jos haluaa väriä pintaan ilman auringossa makoilua ja ihosyövän pelkoa niin suosittelen lämpimästi tätä tuotetta! Vaikka hinta voi tuntua aluksi suolaiselle, ei se ole todellakaan paljoa kauniista rusketuksesta, nopeasta imeytyvyydestä, pitkästä kestosta, eläimillä testaamattomuudesta, luonnollisista ainesosista ja hyvästä tuoksusta. Sain tosiaan tuotteen Tanstorelta, josta sitä voikin helposti hankkia. Kannattaa muistaa tilata myös levityskinnas niin kaunis tulos on varmempi.

Väri oli tosiaan tosi luonnollinen ja karttaväri helpotti levittämistä. Lopputulos oli tismalleen samaa sävyä kun mun kaverin aito rusketus, ei siis yhtään feikin värinen. Tuote levittyi joka paikkaan tasaisesti, ei jäänyt ikäviä jälkiä edes kriittisimpiin paikkoihin kuten kyynärpäihin tai kaulaan. Ja jopa mun naama kesti tätä, vaikka ihoni siellä onkin todella herkkä ja reagoi kyllä nopeasti jos jokin tuote ei sille sovi. Väri kesti minulla luvatun seitsemän päivää, ellei jopa enemmänkin! Aion ehdottomasti jatkossakin hankkia tätä tuotetta, suosittelen erityisesti kokeilemaan jos aiemmat kokemukset ovat huonoja tai olet ensimmäistä kertaa kokeilemassa itseruskettavaa!

 Silmälaput & Korvatulpat
Mä olen äärimmäisen herkkäuninen. Herään siihen kun mun puhelin tärisee äänettömällä viestin merkiksi yöpöydällä tai jos huoneessa on yhtään valoisaa. En tiedä miksi vasta tässä vaiheessa elämää tajusin, että hommaan löytyy helppo ratkaisu. Korvatulpat ja silmälappu. Korvatulpissa on ainoastaan se ongelma, että pienin kokokin on mulle liian iso. Pitää ehkä seuraavaksi kokeilla jotain lasten korvatulppia. Silmälapun hankin ihan H&M:ltä, mutta sen käytössä on kyllä sellainen ongelma, että mun ripset on kuluneet tosi paljon lyhyemmiksi. Ei kuitenkaan haittaa, hyvät yöunet on paljon tärkeämmät. 

 Kasvojenpuhdistusaine
Olen pessyt naamani Avenen tuotteilla jo pitkään, tosin käytössä on ollut melko vahva akneiholle tarkoitettu tuote. En ole tajunnut, että ihoni parannuttua on tuote aivan liian vahva mulle. Otin kerran pienen näytepullon mukaan reissuun ja kaverinkin ihmetteli miten mun naama näyttää niin tasaiselle. No syy oli tässä kasvojenpuhdistusaineessa. Vanha aine oli ärsyttänyt ihoani ja nyt kun käytin ihoa rauhoittavaa ainetta näyttää naamani paljon paremmalle.

Kyseessä on siis Avène Extremely Gentle Cleanser, joka on suunniteltu mahdollisimman yksinkertaisesti. Se ei sisällä öljyä, hajusteita tai väriaineita. Tuotetta ei tarvitse huuhtoa vedellä pois, joten sillä saa matkoillakin helposti meikit pois. Suosittelen kokeilemaan, tätä taitaa saada vain apteekeista.

 Uusi tietokone & Spotify Premium
MacBook Pro 15.4" Retina oli melko pitkään harkittu ostos vanhan koneen temppuillessa ja oon kyllä kovasti tästä tykännyt, vaikka pieniä hankaluuksia vielä onkin kuvien lajittelun ja säilytyksen suhteen. Siinä kyllä windows on paljon kätevämpi, mutta muuten tämä kyllä vie 100-0. Varsinkin kuvien siirtäminen puhelimen ja koneen välillä on superhelppoa! Myös musiikki kuuluu älyttömän hyvin ja siihen liittyykin tuo toinen suosikki eli Spotify Premium.

Mulla oli ensin Apple Music, mutta tarjouksen houkuttelemana innostuin kokeilemaan Spotifya. Koneella spotify on minusta toimivampi, mutta Apple puhelimella merkin oma musiikkipalvelu toimii todella paljon parempi ja en ole nyt ihan varma kumpaan palaan kunhan kolmen kuukauden kokeilu Spotifyssä on ohitse.. Kumpaa te molempia testanneet käytätte?

Aurinkolasit
Rikoin vappuna mun lempparilasit ja tilasinkin parilla dollarilla uudet. Aurinkolasit on mulla semmoista kertakäyttötavaraa, että niihin en paljoa panosta. Kyllä kaapista löytyy mm. Hilfigerin lasit, mutta niitä käytän lähinnä autossa, koska jotenkin koteloista huolimatta onnistun aina saamaan lasit rikki. Eli jos kärsitte samasta ongelmasta suosittelen kokeilemaan esimerksiki ebayn tai muiden "kiinkauppojen" laseja.

 Raumanmeren Juhannus
Eka kunnollinen festarikokemus RMJ:ssä oli kyllä unohtumaton. En voi olla kuin kiitollinen siitä, että sain liput tapahtumaan ja vietettiin kaverien kanssa unohtumaton juhannus! Mun puhelin on onneksi täynnä ihania muistoja ja tekemääni videotakin voi katsella jälkeenpäin vaikka kuinka monesti. Saa nähdä suunnistetaanko jonnekin festareille vielä tämän kesän aikana ;)

Mitä piditte tällaisesta kuukauden suosikit postauksesta? Ja millaisia suosikkeja teillä oli kesäkuussa, kenties samoja?

33 kommenttia

  1. Oi vitsi miten kauniita kuvia!

    VastaaPoista
  2. Olen samaa mieltä.. todella kauniita kuvia!🌚😊😇

    VastaaPoista
  3. Ompas nättejä kuvia!😳😊 Mä olisin toivonnu jo videopostausta, että voi harmi.🌚🙈

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Videota kyllä tulee, mutta ei ihan vielä :)!

      Poista
    2. yhyyyy, selvä pitää odottaa vielä hetki.😫😫

      Poista
  4. Ihan kiva postaus. 😊 Kuvat ovat tosi nättejä!😌

    Osaatko varmaksi sano, että milloin saisit // olisi tulossa pitkästä aikaa jotain tosi mukavaa videopostausta tai my day:tä?😫😛😊😌

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koitan kuvata my weekin tässä pian 30 000 tilaajan kunniaksi, että se on pian tulossa ;)

      Poista
    2. Waude Onnea!😊💗👌

      Poista
    3. Missä on 30 000 tilaajaa??!😳😳😳😳

      Poista
  5. Mä olen kokeillut kumpaakin, Apple Musicia ja juuri ton kolmen kuukauden kesätarjouksen takia Spotify Premiumia. Taidan kuitenkin kallistua Spotifyn puolelle, jotenkin se on ehkä helpompi ja mukavampi kuin Apple Music.

    Oli tosi kiva postaus ja näitä tahtoisin lisää, joka kuukausi jos vain suosikkeja löytyy!

    VastaaPoista
  6. Missä tää sun uusin ig kuva on otettu?😳 https://www.instagram.com/p/BHhy3XTje99/?taken-by=tiiavoitto

    VastaaPoista
  7. Mulla itselläni oli sama ongelma Apple Musicin ja Spotifyn kanssa. Rahapulan takia olen kuitenkin siirtynyt 2 vuoden Spotify käyttäjästä AM-käyttäjäksi. AM tarjoaa enemmän biisejä ja muutenkin on "ystävällisempi" artisteille (koska siinä ei ole ilmaisversiota niinkuin Spotifyssa). Kuitenkin haikailen Spotifyn perään valmiiden soittolistojen ja helpon käytettävyyden takia (saa esim. helposti liitettyä koneeseen ilman musiikin katkoa) :(

    Hyvä postaus! Pitääpä ottaa tuo kasvojenpuhdistusaine koekiluun! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan samoja ajatuksia mullakin noista molemmista palveluista, pitää nyt katsoa kumpaan päädyn ja onko niissä hintaeroa näin normaalihinnalla :)

      Poista
  8. Mä olen kans herkkäuninen. Oletko kokeillut pimennysverhoja? Mulla on tosi edullisesti Ikeasta ostetut, ja ne pimentävät ihan 100-prosenttisesti, vaikka aurinko paistaisi ikkunasta suoraan sisään! Olen myös välillä päivisin pitänyt niitä edessä, sillä ne auttavat pitämään maakuuhuoneen viileänä, kun aurinko ei paista koko päivää sisään.

    Itse käytän silikonikorvatulppia, koska mullekin tavalliset korvatulpat ovat liian isot. Silikonitulppia ei työnnetä korvakäytävään vaan muotoillaan itselle sopiviksi korvakäytävän suulle. (Ne ovat siis sellaista pehmeää vähän muovailuvahan tyyppistä materiaalia.) Ne ovat myös ainakin omasta mielestäni paljon tavallisia korvatulppia mukavammat. Ainakin apteekeista niitä saa, eivätkä ole kalliit. Mä käytän niitä välillä opiskellessa, jos joku möykkää jossain ja mun tarvii keskittyä :D :D Olen kyllä nukkuessakin käyttänyt ja hyvin toimivat!

    Kiva postaus ja hienot kuvat! :)

    ps. Onnea huimasta Youtube-tilaajamäärästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja joo on pimennysverhot, mutta silti tulee valoa sieltä sivuista :/ Liekö meillä sitten semmoiset ikkunat, ettei pimennysverho mene tarpeeksi tiukasti. Ja pitääpä ostaa seuraavaksi tuollaisia korvatulppia!

      Poista
    2. Mullakin tulee herkästi pimennysverhon välistä mutta teippasin reunat parista kohtaa kii ni pysyy tiiviisti huone pimeenä :)

      Poista
    3. (Olen tuo ylempi Anonyymi) Mulla on niin pitkä verhotanko, että se varmaan auttaa pimennyksessä. Toi teippauskonstikin voisi auttaa, jos verhotanko "loppuu kesken" sivuilta.

      Poista
  9. Jos Macin käyttis alkaa ahdistaa, ei saa esim. kaikkia tarvitsemiaan ohjelmia asennettua, voi Macille asentaa rinnalle Wintoosan ;)

    VastaaPoista
  10. Vautsi, ihan tosi hienoja kuvia! :) Kiva nähä miten panostat tälläsiinkin postauksiin, etkö eti vaan netistä kuvia.

    Mulla on itellä käytössä sekä Spotify että Apple Music ja vähän kyllä käännyn spotifyn puoleen. Varsinkin premiumina voittaa.

    VastaaPoista
  11. Ihania kuvia! :) Ps.Itsekkin nukun silmälapun kanssa, se on hyvä!

    VastaaPoista
  12. Sulla on ihana blogi, heppailua ja silti myös muita juttuja. Hevosen omistaminen osaa olla välillä rankkaa, mutta odotan niin niin niin paljon sitä päivää sitten joskus tulevaisuudessa, kun elämäntilanne on sellainen että voi oman hevosen hankkia. Ihanaa kesää teille ja paljon tsemppiä kaikkeen! <3


    http://2avlt5.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  13. Minkä niminen oli se avenen tuote akneiholle? Kiitos kauheasti jos viitsisit linkittää kyseisen tuotteen!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä: http://eau-thermale-avene.fi/kasvot/rasvoittuvan-ihon-hoito
      Tosin ollut vahvempiakin aineita aikoinaan, mut nuo olleet nyt jokusen vuoden jo melkeen käytössä

      Poista
  14. Onko kuopiossa mitään myyntitalleja tai sen läheisyydessä?

    VastaaPoista
  15. Oli kiva postaus tämmöisiä postauksia on kiva lukea mutta mulla olis yks kysymys että miten sait sun puhelimen kelloon kaksi pistettä kun mä en keksi mitenkään😬

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on enkuks koko puhelin niin johtuu luultavasti siitä :)

      Poista
  16. aa en kestä, noi kuvat on niin ihania! muutenkin tosi kiva postaus:)

    VastaaPoista
  17. Aivan ihania kuvia! Nättejä nuo kuvat, eroaa mukavasti tavallisesti otetuista kuvista, kun on vähän luonnonläheisyyttä mukana! : D tuo itseruskettava kuulostaa aika hyvältä. Itse kun olen kunnon albiinolapsi, ja esimerkiksi vaaleinkin meikkivoide on liian tumma :| kesäisinkin auringonpaisteessa shortseilla vaaleat jalat loistaa somaliaan asti! Täytyypä harkita tollasen kokeilua. Kiva postaus!~

    Tessa's

    VastaaPoista
  18. Moi! Professional tip toiselta herkkäuniselta: http://korvatulpat.fi/macks-dreamgirl-korvatulppia.html
    Nuo ovat ainakin tarpeeksi pieniä itselleni, aavistuksen arvokkaampia toki mutta parhaimmat this far. Hyvää kesän jatkoa! :)

    VastaaPoista

KOMMENTTI JULKAISTAAN VASTA KUN OLEN HYVÄKSYNYT SEN! Vastauksen kommenttiisi saat varmiten kommentoimalla uusimpaan postaukseet. Luen kaikki kommentit, mutta joskus vastaaminen unohtuu, jos kysymys on tullut vanhaan postaukseen!

© Voitto kotiin by tiiavoitto. Design by FCD.